环球雅思学校,北京环球雅思,北京雅思学校
当前位置:中招首页 -> 外语培训 -> 时事新闻 -> 
双语阅读:美国年轻人表示家人是幸福的关键

2007-08-22 18:36:08 来源:未知

Poll: Family ties key to youth happiness

So you're between the ages of 13 and 24. What makes you happy?

Spending time with family was the top answer to that open-ended question, according to an extensive survey -- more than 100 questions asked of 1,280 people ages 13-24 -- conducted by The Associated Press on the nature of happiness among America's young people.

Next was spending time with friends, followed by time with a significant other. And good news for parents: Nearly three-quarters of young people say their relationship with their parents makes them happy.
环球雅思-中国第一雅思品牌 名师阵容
国内最大的连锁外语培训机构,被评为全国十大知名学校,连续多年荣膺中国最具影响力培训集团称号...
北京新航道学校-胡敏“中国雅思之父”
多所世界名校,可根据意愿选择留学国家与学校、国内两年、国外两年,节省大量费用与一年学习时间
北京雅思学校-刘洪波、张皓亲自授课
北雅 IELTS 培训基地是全国最早、最权威进行 IELTS 考试培训研究的专业化、正规化机构,强大的师资。
上海朗阁雅思学校-南方雅思培训首选
国内最大的雅思培训基地。拥有上百位全职中外雅思专家,25人小班授课、中外专家联合执教、保分承诺
  韩企、日企定向培养 北京理工大学校本部招生
  中国人民大学计划外 北京文理研修学院招生

"They're my foundation," says Kristiana St. John, 17, a high-school student from Queens in New York. "My mom tells me that even if I do something stupid, she's still going to love me no matter what. Just knowing that makes me feel very happy and blessed."

Other results are more disconcerting. While most young people are happy overall with the way their lives are going, there are racial differences: the poll shows whites to be happier than blacks and Hispanics. A lot of young people feel stress, particularly those from the middle class, and females more than males.

You might think money would be clearly tied to a general sense of happiness. But almost no one said "money" when asked what makes them happy, though people with the highest family incomes are generally happier with life. However, having highly educated parents is a stronger predictor of happiness than income.

And sex? Yes, we were getting to that. Being sexually active actually leads to less happiness among 13-17 year olds, according to the survey. If you're 18 to 24, sex might lead to more happiness in the moment, but not in general.

Overwhelmingly, young people think marriage would make them happy and want to be married some day. Most also want to have kids.

Finally, when asked to name their heroes, nearly half of respondents mentioned one or both of their parents. The winner, by a nose: Mom.

(AP) 如果你在13岁至24岁之间,什么能带给你快乐?

一项大规模调查表明,对于这个开放式问题,最多的回答就是“与家人在一起”。该项由美联社开展的有关美国年轻人“快乐本质”的调查共涉及100多个问题,共有1280个13岁至24岁之间的年轻人参加。

其次的回答是“与朋友在一起”,然后是“与重要的人在一起”。令父母欣慰的是,近四分之三的年轻人认为与父母的关系是他们是否快乐的重要因素。

纽约皇后区的17岁高中生克里斯蒂安娜•圣约翰说:“父母是我的根本。妈妈告诉我,即便我做了什么傻事,她也会一如既往的爱我。这让我感到很幸福、很快乐。”

该调查的其它结果令人担忧。大多数年轻人认为自己的生活总体上比较幸福,但同时存在着一些种族上的差异。调查显示,白人比黑人和美籍西班牙人幸福。很多年轻人感到压力很大,中产阶级的年轻人尤其如此;女性比男性的压力大。

你可能会认为金钱一定能带来幸福感。尽管家庭收入最高的人普遍来说幸福感更强,但在被问及“什么能带来快乐”时,几乎没有人回答说“金钱”。然而,拥有高学历的父母比收入高更能带来幸福。

性呢?好,现在我们来说说这个。据调查,性行为活跃会降低13岁至17岁之间青少年的幸福感。对于18岁至24岁的年青人来说,性可能会给你带来幸福,但并非每个人都如此。

绝大多数年轻人认为婚姻会让他们幸福,并且希望将来能结婚生子。

最后,当调查对象被要求说出自己心目中的“英雄”时,近一半的人提到父母中的一人或双亲。“母亲”以微弱优势“获胜”。  

   关键词  >>双语阅读
 
四级考试
BEC 四六级新托福
北京雅思学校
北京雅思学校
北京环球雅思学校
北京环球雅思学校
北京新航道学校
新航道学校秋季课程
李阳疯狂英语学校
李阳疯狂英语学校
上海环球雅思学校
上海环球雅思学校

  ■ 最新推荐课程

 ·新航道雅思高中生5.5保分班  ·雅思中学生半年脱产班保6分  ·北京雅思高中生5.5分保分班
 ·新航道雅思6分慢速精讲保分班  ·环球雅思中学生6段式保6分班  ·北京雅思基础6分保分培训班
 ·新航道雅思6.5慢速精讲保分班  ·环球雅思6.5高分保分培训班  ·北京雅思6.5高分保分培训班
相关文章
 ·双语阅读:白领释放压力、发泄情绪最新玩法
 ·双语阅读:调查显示医生在欧洲、美国最受信
 ·双语阅读:研究人员表明阴柔的男人更为忠诚
 ·双语阅读:全国第一“老徐”博客点击量破亿
 ·双语阅读:2/3的人表示买了假名牌也“光荣”
论坛热贴
 【发表评论】
 昵称:
 内容:
 
 【最新评论】 更多...
中招在线版权与免责声明:
① 凡本站注明“稿件来源:中招在线”的所有文字、图片和音视频稿件,版权均属本网所有,任何媒体、网站或个人未经本网协议授权不得转载、链接、转贴或以其他方式复制发表。已经本站协议授权的媒体、网站,在下载使用时必须注明"稿件来源:中招在线",违者本站将依法追究责任。
② 本站注明稿件来源为其他媒体的文/图等稿件均为转载稿,本站转载出于非商业性的教育和科研之目的,并不意味着赞同其观点或证实其内容的真实性。如转载稿涉及版权等问题,请作者在两周内速来电或来函联系。
热点聚焦
  环球雅思半年脱产班  
英语实用信息
本周院校排行榜
最新资源排行榜
 
关于中招 - 广告服务 - 网站建设 - 版权声明 - 联系我们 - 英才加盟 - 网站地图 - 友情链接 - 免责声明 - 设为首页
Copyright @ 2005-2008 zhongzhao.com All Rights Reserved.
中招在线 版权所有